gastvrijheid

De mens achter de mond

Ben jij zelf weleens patiënt? Dan weet je waarom gastvrijheid in de zorg belangrijk is. En vooral in de tandartspraktijk. Gastvrij werken is niet voorbehouden aan hotels of restaurants. Integendeel! Juist in de zorg is het essentieel om iedere patiënt met oprechte aandacht te benaderen en die patiënt het gevoel te geven dat hij welkom en veilig is.

In veel praktijken is gastvrijheid een onderbelicht thema. En dat terwijl je werk zoveel leuker wordt als jij je gastvrij opstelt naar je patiënten, je medewerkers, je collega’s. Je krijgt terug wat je geeft; dat begint al met een glimlach. Daarom is gastvrijheid het speerpunt in onze visie op (het managen van) een tandartspraktijk.

In onze trainingen ligt de focus op het creëren van een gastvrije omgeving voor jezelf, je team én je patiënten. Gastvrij zijn maakt jou én je ontvanger blij. Ook in de tandartspraktijk! Het maakt niet uit of je spreekt over een gast, een klant of een patiënt. Het gaat om de mens die tegenover je staat. Als jij je open en gastvrij opstelt, dan ben je van betekenis voor de ander; dat geeft extra voldoening in je werk. Bovendien levert het fans en ambassadeurs op voor jou, je team en je praktijk.

Om gastvrij te kunnen zijn en blijven, is je eigen instelling belangrijk. Zit je goed in je vel? Werk je met passie, plezier en positieve energie? Met deze thema’s gaan we aan de slag in de (team)trainingen van PBS Advies.